پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 52791 15:00 1395/11/10
اتباع ۷ کشور ممنوعه در فرمان ترامپ، چه سهمی از جمعیت آمریکا دارند؟

اتباع ۷ کشور ممنوعه در فرمان ترامپ، چه سهمی از جمعیت آمریکا دارند؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اتباع ۷ کشور ممنوعه در فرمان ترامپ، چه سهمی از جمعیت آمریکا دارند؟

اتباع ۷ کشور ممنوعه در فرمان ترامپ، چه سهمی از جمعیت آمریکا دارند؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

شفقنا نوشت: فرمان ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور مسلمان خاورمیانه به ایالات متحده در حالی از سوی دونالد ترامپ ابلاغ شده که تنها ۲ درصد کل جمعیت مهاجران آمریکا از متولدان این کشورها هستند و سهم قابل توجهی از آنها در مشاغل مهمی در آمریکا مشغول به کار هستند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، دونالد ترامپ در روز جمعه یک فرمان اجرایی را ابلاغ کرد که طبق آن برای ۱۲۰ روز ورود تمامی پناهجویان به ویژه پناهندگان سوری به ایالات متحده ممنوع شد. ورود تمامی اتباع عراق، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن نیز برای ۹۰ روز معلق گردید.

دونالد ترامپ اعلام داشته که این اقدام را به منظور بیرون راندن تروریست ها انجام داده است اما بسیاری این اقدام را ناشی از اسلام هراسی و بیگانه ستیزی می دانند نه برای امنیت ملی.

این فرمان در حالی ابلاغ شده است که بنابر اعلام اداره آمار آمریکا سهم بزرگی از جمعیت ایالات متحده را مهاجران تشکیل می دهند: از هر ۸ نفر آمریکایی یک نفر (۱۳ درصد کل جمعیت و ۱۶ درصد تمامی بزرگسالان) خارج از این کشور به دنیا آمده اند. اما تنها سهم کوچکی از این افراد متولد در ۷ کشوری هستند که موضوع این فرمان قرار گرفته اند.

در سال ۲۰۱۲، تعداد ۷۸۱۲۳۵ نفر از ساکنان ایالات متحده از متولدان یکی از این ۷ کشور بودند یعنی تنها دو درصد کل مهاجران. به علاوه بسیاری از این افراد مدت زمان درازی است که به ایالات متحده مهاجرت کرده اند. داده های مرکز آمار آمریکا که از سوی مرکز پژوهش های پیو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته مبین آنست که یک سوم ساکنان ایالات متحده که از خاورمیانه به این کشور مهاجرت کرده اند، قبل از سال ۱۹۹۰ به این کشور وارد شده اند.

بررسی های پیو نشان می دهد که بسیاری از مهاجران خاورمیانه که اینک مقیم ایالات متحده هستند در حوزه های مدیریت (۱۱ درصد)، سلامت (۱۱ درصد) یا آموزش (۸ درصد) کار می کنند و در سال ۲۰۱۲ تنها یک درصد آنها بیکار بودند. بسیاری از آنها واجد شرایط لازم برای اخذ شهروندی ایالات متحده شدند؛ تنها نیمی از کل مهاجران ایالات متحده، تا سال ۲۰۱۲ به تابعیت این کشور درآمدند.

در میان این ۷ کشور بیشترین سهم مهاجران مربوط به ایران (۳۷۰ هزار) است و پس از آن عراق (۱۷۰ هزار) قرار دارد. با این حال تعداد مهاجران در طول زمان بر اساس اوضاع امنیتی کشورهای مبدا و اغلب با توجه به سیاست خارجی آمریکا در قبال این کشورها نوسان داشته است.

پس از حمله آمریکا به عراق، خاورمیانه شاهد بزرگترین بحران پناهجویی از زمان آوارگی فلسطینی ها از سال ۱۹۴۸ شد. اما بحران کنونی آوارگی مردم سوریه اینک از آن زمان نیز پیشی گرفته است.

نمودار زیر روند مهاجرت از ۷ کشور موضوع فرمان ممنوعیت ورود مهاجران را طی سال های ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۵ نشان می دهد:



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |