پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 2584 16:12 1393/03/27
آيت الله هاشمي رفسنجاني: فعلا حضورم را در نماز جمعه مناسب نمي بينم

آيت الله هاشمي رفسنجاني: فعلا حضورم را در نماز جمعه مناسب نمي بينم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آيت الله هاشمي رفسنجاني: فعلا حضورم را در نماز جمعه مناسب نمي بينم

آيت الله هاشمي رفسنجاني: فعلا حضورم را در نماز جمعه مناسب نمي بينم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به درخواست مادر شهيدان عبدالمحمد و منصور تقوي مبني بر حضور در نماز جمعه گفت: با توجه به ملاحظاتي که دارم، فعلاً حضورم را در نماز جمعه مناسب نمي بينم.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني روز سه شنبه در ديدار خانواده شهيدان عبدالمحمد و منصور تقوي با تاکيد بر جايگاه خانواده هاي شهدا در قلوب مردم و تاريخ انقلاب اسلامي، خاطر نشان کرد: شهداي ما فرهنگي را در جامعه نهادينه کرده اند که برخاسته از عاشوراست.
وي با شنيدن مصائب و مشکلات بيشماري که براي خانم بي بي جان ديرباز، مادر شهيدان تقوي در مراحل مختلف زندگي به وجود آمد، اظهارداشت: صبر در مصائب از سفارش هاي قرآن است و بارها صابران را مورد توجه درگاه الهي خوانده است.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام داستان زندگي خانم ديرباز را جذاب و شنيدني توصيف کرد و گفت: خدمات ايشان به اسلام کم نظير بوده و قابل تقدير است.
آيت الله هاشمي با اشاره به نقش مادران شهدا در تشويق فرزندان براي اعزام به جبهه ها و روحيه آنها در تشييع جنازه ها، افزود: آنان کوه صبر و استقامتند و ما هر چقدر براي اسلام زحمت کشيده باشيم، به اندازه زحمت و تلاش مادران شهدا نيست که همواره قابل تقدير و احترام هستند.
وي پس از آگاهي از تأليفات فراوان شهيد عبدالمحمد تقوي، تاکيد کرد: چنين خانواده هاي شهيدي در کشور کم داريم و اين شهيد نيز از نوابغ زمان بوده اند.
در اين ديدار خانم ديرباز به بيان خاطرات خويش از زمان دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: هر زمان که به خاطر شهادت فرزندانمان دلسرد مي شديم، خطبه هاي شما را گوش مي داديم و احساس مي کرديم فرزندانمان زنده هستند.
در اين ديدار که برادر شهيدان تقوي نيز حضور داشت، خانم ديرباز از تشکيل هيأت امنا و تصويب اساسنامه بنياد فرهنگي شهيد تقوي خبر داد و گفت: به منظور ارايه آثار شهيد تقوي از جمله مکاتبات، جملات قصار ادبي، اشعار، احياي فرهنگ و معارف اسلامي و در راستاي الگوسازي براي نسل جوان اقدام به تأسيس بنياد فرهنگي شهيد تقوي کرديم.
عبدالمحمد تقوي در سن 21 سالگي بالغ بر 21 اثر داشتند و اولين معلم جوان شهيد شهرستان دهدشت در استان کهگيلويه و بويراحمد بود که در سن 16 سالگي با حکم وزارت آموزش و پرورش مشغول تدريس شد.
از آنجايي که وي به فرهنگ کتاب و کتاب خواني علاقه مند بود، اولين کتابخانه را با هزينه شخصي خويش تأسيس و کتابخانه هاي سيار بسياري را ايجاد و همچنين کانون اسلامي رشد را که اولين تشکل غيردولتي است، راه اندازي کرد.
شهيد عبدالمحمد تقوي در 22 بهمن 1364 در فاو و شهيد منصور تقوي در مهران در سن 13 سالگي به مقام شامخص شهادت رسيد.
مادر شهيدان تقوي، علاوه بر فرزندان خود، از 14 نفر ديگر که فرزندان رضاعي ايشان بودند، سرپرستي مي کرد که همگي آنها به شهادت رسيدند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |