جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 4004 14:52 1393/05/11
آيت‌الله هاشم هاشم‌زاده هريسي: بايد و نبايدي براي رياست آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در مجلس خبرگان وجود ندارد

آيت‌الله هاشم هاشم‌زاده هريسي: بايد و نبايدي براي رياست آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در مجلس خبرگان وجود ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آيت‌الله هاشم هاشم‌زاده هريسي: بايد و نبايدي براي رياست آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در مجلس خبرگان وجود ندارد

آيت‌الله هاشم هاشم‌زاده هريسي: بايد و نبايدي براي رياست آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در مجلس خبرگان وجود ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


        لحاظ کردن شرط کهولت سن در بررسي صلاحيت کانديداهاي مجلس خبرگان خلاف منطق و قانون است.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري تأکيد کرد: لحاظ کردن شرط کهولت سن در بررسي صلاحيت کانديداهاي مجلس خبرگان خلاف منطق و قانون است.
به گزارش ايلنا آيت الله دکتر هاشم هاشم زاده هريسي در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اينکه در قانون به اين موضوع اشاره نشده است، گفت: انتخابات مجلس خبرگان شرايط خاص خود را دارد و در آن اشاره اي به بحث کهولت سن نشده است و قطعا اين بحث اجرايي نخواهد شد.
وي در بخش ديگري از اظهاراتش به بيماري رييس مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر که ايشان بيمار هستند و نواب رييس اگر جلسه اي باشد آن را اداره مي کنند. در اين يک سال باقيمانده از رياست آيت الله مهدوي کني هم روال همين خواهد بود و بحثي از تعيين رييس جديد مطرح نيست و مجلس خبرگان روال هميشگي خود را طي خواهد کرد.
عضو کميسيون تقنين مجلس خبرگان رهبري درخصوص احتمالات مطرح شده مبني بر کانديداتوري آيت‌الله هاشمي براي رياست مجلس خبرگان آينده اظهار داشت: بايد و نبايدي براي کانديداتوري و رياست آيت الله هاشمي بر مجلس خبرگان وجود ندارد. ايشان هم هر زمان که بحث انتخاب رييس باشد به مانند ديگر اعضا که حق کانديداتوري دارند مي‌توانند کانديدا شوند و در صورت راي آوردن مي توانند رياست مجلس خبرگان را برعهده گيرند.
وي با بيان اينکه انتخابات مجلس خبرگان متفاوت از انتخابات رياست جمهوري است، گفت: در انتخابات رياست جمهوري که بحث کهولت سن مطرح شد، بحث اجراييات و کار اجرايي بود. ولي در مجلس خبرگان چنين چيزي مطرح نيست. اتفاقاً کسي که سن اش بالاتر باشد، حرمت و احترام بيشتري دارد و آنچه براي نماينده اين مجلس اهميت دارد علم، اجتهاد، شايستگي و فضيلت اوست.
عضو مجلس خبرگان رهبري تاکيد کرد: حتي اگر قرار باشد اين موضوع در تاييد صلاحيت کانديداها لحاظ شود بايد در قانون آورده شود، قانون را هم خود مجلس خبرگان مي نويسد بنابراين در حال حاضر اجرا کردن اين موضوع غيرمنطقي و غيرقانوني است.
آيت‌الله هاشم هاشم زاده هريسي در ادامه با انتقاد از تلاش جريانات سياسي براي سياسي کردن انتخابات مجلس خبرگان رهبري، گفت: مجلس خبرگان بايد به دور از سياسي‌کاري و سياسي بازي باشد، مجلس خبرگان نبايد سياسي شود متاسفانه فضاي کشور ما سياست زده شده است و هرجا اين سياسي بازي ها وارد شده فضا آلوده و خراب شده است.
وي تصريح کرد: سياست در اسلام به معناي اخلاص و مديريت صحيح و برنامه ريزي درست براي زندگي انسان ها است، اساسا سياست جزئي از علم اخلاق است اما آنچه امروز از سياست مي بينيم هيچ شباهتي با سياست مطرح شده در اسلام ندارد.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه سياست بايد بر مدار اعتدال باشد، اظهار داشت: در سياستي که در جامعه رواج يافته است چيزي جز افترا زدن، معرکه گيري، از شانه هم بالا رفتن، جناج بندي مشاهده نمي‌شود. درباره مجلس خبرگان و انتخابات اين مجلس هم همواره تلاش شده است که اين جناح بندي و دسته بندي سياسي وارد انتخابات و بعد هم فضاي دروني مجلس خبرگان شود اين رفتارها چيزي جز سياسي بازي و سياسي کاري از سوي سياسيون نيست.
وي با بيان اينکه سياسي بازها و سياسي کاران وارد مجلس خبرگان نخواهند شد، خاطرنشان کرد: نمايندگان مجلس خبرگان بايد فاضل، شايسته، مجتهد، با تقوا و عالم باشند افرادي که مردم آنها را مي شناسند و سابقه روشن و خوبي در جامعه دارند مي توانند وارد اين مجلس شود.
عضو کميسيون تقنين مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه اصولگرا يا اصلاح طلب بودن نمايندگان مجلس خبرگان رهبري نبايد مورد توجه باشد، گفت: مجلس خبرگان متفاوت از ديگر نهادهاي نظام است اينکه کانديدا و نماينده مجلس خبرگان اصولگرا باشد يا اصلاح طلب مهم نيست، مهم آن است که آن فرد عالم و مجتهد و شايسته باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |