چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14135 14:58 1394/04/23
آمادگی برای افزایش صادرات، نخستین قدم بعد از توافق است

آمادگی برای افزایش صادرات، نخستین قدم بعد از توافق است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آمادگی برای افزایش صادرات، نخستین قدم بعد از توافق است

آمادگی برای افزایش صادرات، نخستین قدم بعد از توافق است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه امورزیربنایی- وزیر نفت پس از امضای توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی گفت: آمادگی برای افزایش صادرات، نخستین قدم بعد از توافق ایران و ١+٥ است.

بیژن زنگنه پس از توافق ایران و١+٥ با اشاره به این که بعد از این توافق کار اصلی ما تازه آغاز می شود، در پاسخ به این پرسش که نخستین اولویت وزارت نفت به عنوان وزارت خارجه دوم پس از این توافق چه خواهد بود، اظهارکرد: نخستین قدم آمادگی برای افزایش صادرات است.

حسن روحانی رئیس جمهوری نیز در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم با بیان این که «عیدانه فراوان شد تا باد چنین بادا» افزود: مردم در شبهای قدر برای دستیابی به یک توافق خوب دعا کردند و من الان به ملت بزرگوار ایران اعلام می کنم که دعای آنها مستجاب شده است.

ایران و کشورهای عضو گروه ١+٥ (شامل آمریکا، آلمان، انگلیس، چین، فرانسه و روسیه) همراه با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از ٢٢ ماه مذاکرات سخت و فشرده، سرانجام امروز ٢٣ تیرماه ١٣٩٤ برای رفع سوء تفاهمها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای و همزمان لغو تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران تفاهم کردند.

اعلام آمادگی شل برای از سرگیری همکاری با ایران

در همین راستا شرکت هلندی‌انگلیسی رویال داچ شل برای ازسرگیری حضور در پروژه های نفت و گاز ایران ابراز تمایل کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونایتد پرس، شرکت شل شل روزسه شنبه هم‌زمان با توافق هسته‌ای ایران و غرب اعلام کرد: شل خواهان همکاری و مشارکت در پروژه های نفت و گاز ایران با رعایت کامل قوانین موجود در بندهای توافق هسته ای است.

سخنگوی شرکت انگلیسی-هلندی پس از توافق هسته ای اعلام کرد: با رعایت کامل قوانین، ما خواهان حضور در طرحهای توسعه ای و ظرفیتهای موجود در صنعت نفت و گاز ایران هستیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |