چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 908 07:34 1393/01/20
آفتاب آلرژی را تشدید می کند

آفتاب آلرژی را تشدید می کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آفتاب آلرژی را تشدید می کند

آفتاب آلرژی را تشدید می کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه شایع ترین بیماری پوستی در فصل بهارناشی از آلرژی های فصلی است، گفت :همزمان با افزایش طول روز و شدت تابش خورشید حساسیت های پوستی ناشی از آفتاب افزایش می یابد .

دکتر مهدی قیصری در گفت و گو با ایرنا افزود:آلرژی یا حساسیت پوستی به نور خورشید به یک سری از اختلالات گفته می شود که وقتی پوست بدن در معرض نور آفتاب قرار می گیرد، دچار دانه های قرمز رنگ خارش دار می شود که شایع ترین نوع آلرژی به خورشید است.

وی اضافه کرد : برخی از افراد دارای پوستی حساس و بعضی دارای پوستی مقاوم هستند. کسانی که دارای پوست مقاوم هستند به ندرت دچار قرمزی، سوزش، خارش پوست و جوش صورت می شوند.

به گفته وی ، پوست حساس یعنی پوستی که نسبت به عوامل محیطی واکنش زیادی از خود نشان می دهد.

قیصری ادامه داد: کسانی که مبتلا به پوست حساس هستند با قرمزی ، التهاب و جوش در صورت روبه هستند. دراین بیماری، فرد احساس سوزش روی پوست را دارد می کند.در واقع این افراد دارای پوست حساس هستند و زمینه آلرژی و اگزما را دارند.

متخصص پوست و مو اظهار داشت :افرادی که پوستی حساس دارند با قرار گرفتن در معرض نور خورشید پوست انان در برخی از نقاط بدن دچار حساسیت به نور آفتاب شده و با ایجاد بثورات جلدی ، سوزش ، التهاب و قرمزی خود را نشان می دهد .

قیصری با بیان اینکه حساسیت های پوستی و اگزما ممکن است به دلایل مختلف محیطی ایجاد شود اضافه کرد: برخی از حساسیت های پوستی وآلرژی ممکن است به مواد نگهدارنده یا مواد معطر داخل کرم ایجاد شود که معمولا این افراد بهتر است از کرم ها یا محصول هایی که مناسب پوست حساس است استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد: استفاده از کرم های ضدآفتاب قبل از بیرون رفتن از منزل، با SPF مناسب شدت آفتاب ومنطقه ومحل زندگی ضروری است.

قیصری همچنین توصیه کرد: افراد در روزهای بهار و تابستان در صورت امکان از نور آفتاب دوری کنند زیرا اگر پوست دچار آلرژی کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرد، علائم آلرژی طی چند ساعت تا دو روز سریعا افزایش می یابد.

به گفته وی از کرم مرطوب کننده استفاده کرده زیرا مرطوب کردن پوست با کرم ها و لوسیون ها، مشکل پوستی ناشی از خشکی و پوسته پوسته شدن را تسکین می دهد.

وی همچنین یاد آورشد : استفاده از عینک آفتابی ، لباس های پوشیده و کلاه لبه دار یا سایه بان سر برای محافظت از اشعه ماورای بنفش ضروری است .

متخصص پوست و مو با بیان اینکه نوزادان و کودکان بسیار حساس و آسیب پذیر هستند توصیه کرد : والدین سعی کنند کودکان را کمتر در معرض نور آفتاب قرار دهند و ساعت ۱۰ تا ۴ بعدازظهر از تردد در خیایان ها خود داری کنند .

قیصری گفت : در فصل بهار پدر و مادر ها کودکان را برای تفریح به پارک ها ، باغ ها و محیط های دارای خاک آلوده می برند که این شرایط زمینه آلرژی را به دلیل پراکنده شدن گرده گیاهان و گل ها افزایش می دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |